Subscribe:

04 May 2010

Orang boleh SAKIT kawan dengan aku!

Assalamualaikum... Salam Semalaysia...
Biarlah blog aku yang berbicara, lebih senang rasanya tuk aku diblog...

Masih segar dalam ingatan aku ni, yg dulu mmg susah tuk aku berkawan dgn org. Kalau ad pun hanya jiran2 sebelah rumah, kalau kat skolah jangan korg haraplah nk tgk aku berkawan. Mana tak nye, dalam kelas aku diam je, membisu seribu kata, toleh kanan dan kiri pun tak! Aku pandang straight forward ke arah cikgu dan papan hitam. Bila orang sebelah tanya soalan pun susah aku nk jawab, kalau boleh sepatah je aku nk jawab. Kalau tanya pasal kerja sekolah, aku bagi tiru je, malas nk berkata-kata.

Tapi, dalam diam ubi berisi, tiap2 hari aku titipkan doa ke hadrat Allah agar aku diberi kekuatan utk berkawan... Agar aku tak rasa kosong lagi jiwa ni, biar aku dapat merasa apa yang dikatakan sebagai persahabatan. Sehinggalah aku tamat persekolahan tingkatan 5, tiada apa pun...

Telah ditakdirkan, aku mendapat tempat utk masuk ke tingkatan 6, doa aku selama ini telah dimakbulkan Allah! Betapa bersyukur nya aku kerana dapat merasa nikmat persahabatan. Tiada apa yang mengajar aku kehidupan selain dari persahabatan.

Tapi ternyata, keadaan aku yang tidak pernah berkawan dri tadika hingga ke tingkatan 5 ada hikmahnya... Mmg Allah jadikan aku sebegini, mmg aku dijadikan tidak berkawan kerana aku memang tak pandai menjaga hati kawan! Aku dah sakitkan hati seorang dari kawan aku dlm beberapa hari belakangan ini... Tapi percayalah, memang aku tak ingin sakiti sesiapapun...

Hanya Allah yang Maha Mengetahui, mungkin memang inilah jalan hidup aku, aku perju bermusafir sendirian di muka bumi ni...

Ya, mungkin aku perlu kembali seperti dulu agar tiada lagi insani yang sakit disebabkan oleh aku...

Salam dari aku yg tidak layak bergelar kawan...

0 comments:

Post a Comment