Subscribe:

28 August 2010

From chestnut I fall...

Salam... salam 1Malaysia!

Jgn terkeliru, hihi~~ walau aku menggunakan title English, tp pnulisan ku lebih kepada Melayu... saja aku gunakan tuk mnarik perhatian ramai... 

Saja aku mnulis pada hari ni tuk melepaskan sgala perkara yg memberatkan kpala otak aku slama sminggu ni... 

daun maple di musim luruh...

      Aku tak tau knapa tiba2 hati tergerak nk cari gmbo daun maple nih, dan bila dh jmpa plak, i dont really know whats happening to me, but I juz got attracted by the colours and shape... Maybe its bcoz of sorrows that is in my heart juz now. Pelbagai usaha aku cuba lakukan utk selesaikan masalah yg timbul, tp benar kata2 manusia tak prnah lari dr masalah, setiap detik pasti akan timbul yg baru... Alangkah indahnya kalu probs tu smua boleh gugur seperti gugurnya daun maple di musim luruh... Ah, terlalu cantik daun maple utk ku jelaskan! 
Memang aku impikan tuk mlihat daun maple luruh dgn mata ku sndiri... Seakan ia dapat mmberi sdikit ketenangan di hati.

      Maka bermulanya episod kdua arini, aku mula mncari apakah simboliknya pohon Maple itu... Owh, baru aku tau rupanya ia penuh dengan imaginasi dan bukan calang2 org... mgkin ini yg mndorong aku...
      Tp aku terperasan pula yg maple itu bukan dlm lingkungan tarikh lahir aku, sebaliknya ia adalh 'Chestnut'! Ya, chestnut! Apa yg simboliknya???



Di situ aku digambar sbg seorg yg interesting, sensitif, dilahirkan sbg seorg diplomat (err, mknanya berkarisma la ye?) Ini part2 yg best... yg x bestnya, dorg kata aku ni sukar memilih pasangan, cehhh!!! Tp umumnya chestnut mewakili "the Honesty".

Biarkanlah, jodoh pertemuan adalh kuasa Allah! semua sumber di atas skadar smber utk kita lebih memahami diri dan mmperbaiki salah silap kita... Mgkin ada hikmahnya dlm setiap kjadian itu...

Sekian buat kali ini, Salam... hingga ketemu lagi...

0 comments:

Post a Comment