Subscribe:

30 March 2010

Menakluk guna BAS!


Salam, salam, salam... arini baru ada mood nk citer skit pasal "pengembaraan" aku (ececeh, pengembaraan konon)...

Smua ni bermula bila my bro msj masa aku baru sejam lebih smpai kat Teluk Kemang ari sabtu yg lepas. Dia suh anto kan borang pendaftaran SPM bakal kakak ipar aku,haha~~ katanya due date ari selasa (which means today la) So apa lagi, aku pun mnyemak jadual harian aku (poyo jer, cam ada plak) aku tgk ari senin aku free, jadi aku pun mmberikan kata stuju kpd my bro... Demi bakal kakak ipar,huhu~~

Hari isnin, awal2 pagi aku dh bngun, bersemangat nk pegi walhal badan aku duk lenguh2 lg, seronok sgt berenang tak tntu pasal kat tluk kemang,haha... Pergh, walau penat dan bdn sakit2 aku gagahkan jugak ke Shah Alam, pegi naik BAS! nasib la mama dh belikan sarapan, trubat la gak perut yg klaparan ni... Lepas sarapan aku trus pegi ke rumah nenek tuk amik borg pendaftaran tuh, igtkan nk singgah amik borg SPM jer, tp apakan daya, nenek ajak berborak dlu,haha~~ tup2 dh kul 9... Apa lagi, bergegas la aku g tggu bas... Dlm bas plak pakcik drebar tu leh dgr lagu klasik pg2 hari, bertmbh mngantuk la aku, so apa lagi, pakai earphone la, ku sumbat kdua blah tlinga,haha~~

Sesampai je aku kat bus station port klang, trus aku bergegas naik bas ke klang, bkannya apa, klau lmbat bdn makin pnat beb... Bila smpai stesen klang, lega sikit ati ni coz dh 50% journey aku selesai,haha... yg jd masalah skarang ialah nk cari bas ke SA, pergh... berpusing aku kat situ, semuanya tulis PORT KLANG BANTING JUSCO BUKIT TINGGI, garu kpala aku kat situ, pastu baru aku teringat ada lagi stesen bas yg dorg asingkan tuh, kat tempat tggu bas ke KP, haha~~ Dgn langkah yg pantas aku ke sana, Alhamdulillah ada bas ke SA terpacak kat situ... Tp yg mnjadi problem nyer, aku naik jer tgk2 drebar bas xde, tp ramai pnumpang kat dlm... Nasib aku bersabar skit, ku tunggu, rupanya dia g amik tiket, tiket bas dh abis,hahaha~~

Best giler perjalanan, byk ceruk kawasan bas tu masuk sblum aku smpai ke destinasi (KOMPLEKS PKNS) dr situ lak, aku menapak ler ke JPS, cilok2 kat dlm Alam sentral, then seberang tasik kat blakang tuh, baru la smpai ke JPS... kat JPS tu lain plak cternye... Sampai je turn aku nk submit borg, aku duduk le kat krusi tu, xkan berdiri jer... haha~~

Tiba2, akak kaunter tuh bertanyakan soalan yg payah aku nk jawab, dia tnya sapa org yg dlm borg nih, dgn gabra nyer aku jawab " Senang citer, ni girlfriend abg sya "... Akak tu glak dgr jwpn aku,haha~~ Jujur pun susah,haha... Lagi2 umur GF abg aku tu sebaya plak ngan aku,haha~~ Tp part yg best nyer akak tu puji aku baik,haha (jgn jeles) dh la akak nye cun... sempat gak akak tu tnya aku skang ni uat per, so aku gtau r bru pas dpt result STPM, then dia trus ckp dlu dia pn amik STPM, n dpt tawaran ke UPM, tp dia tolak n kerja kat JPS, sayangnyer... Tp dia msti ad reason yg trsendri kan??? After that aku trus mnta diri dlu, coz pasni nk cari bku yg nenek pesan plak...

So aku masuk ke SACC dan trus mnuju ke kdai MPH, cari bku Majmu' Syarif, nenek kirim... nasib snang nk cari bkunyer, xde la buang masa mncari... N smpat gak aku cari bku utk diriku sndiri... Pastu aku trus je pegi ke stesen bas kat dpan kompleks tuh... sambil mnggu aku trnmpak Jihan! alaa, Jihan Raja Lawak 3 tuh... cam x caye je, tapi ada sesuatu yg pelik ngan dialek bahasa dia, aku dgr r btul2... Ya Rabbi, rupanya cewek indonesia! haha~~ pelanduk 2 serupa...

Haha~~ adventure kan? esok cadang nk pegi JJ bukit tinggi nk cari cd, dan aku akan pegi MENAKLUK GUNA BAS!

0 comments:

Post a Comment