Subscribe:

10 March 2010

Apa nk jadilah aku nih... dh nk tutup permohonan baru nk isi... orang lain dr aritu lagi dh berpusu-pusu, berlumba-lumba mngisi borg... Borang apa? Borang UPU lah... kan dh seminggu lebih kepuutusan STPM diumumkan. Yg pastinya keputusan aku x berapa mmberangsangkan. Mgkin ini punca utama aku lambat isi borg UPU. Pening kepala, x pasti apakah pilihan yg perlu dibuat, nk mnta tolong org, tapi smpai bila aku nk hidup bergantungan, betul x? Dalam tempoh ni jugak lah mcm2 desas - desus aku dgr, bapak aku dh sibuk2 sru apply keje kerajaan, makcik plak sruh keje dlu kat bank Rakyat, then barulah smbung blajar, amik PJJ katanya... mak aku pun dh tunjukkan kilang yg sime darby baru nk buka... sigh~~ aku rasa mcm dh jatuh ditimpa tangga... Bagai dh nk musnah harapan aku...

Tapi bersyukur sbb aku dah sedar dr igauan ni sehari lepas... aku sedar yg hidup ni sememangnya seperti roda, mmg au xleh nk nafikan lagi... Kejap kita kat atas, kejap kita kat bawah... Dan selama ni aku di atas, akhirnya tahun ni aku diletakkan di bawah agar aku turut merasa derita kegagalan... Subhanallah, mmg indahnya aturan Tuhan dalam hidup kita. Aku bersyukur kerana di uji sebegini kerana ini menunjukkan yg aku masih disayangi Tuhan... Kerana Dia akan mnguji hamba yg disayangi-Nya... Akhirnya borg upu telah pun aku isi sebentar td... Dan kalu ada pandangan ttg course yg aku pilih samada perlu diubah atau x, tinggalkan aje komen k... Terima kasih...


0 comments:

Post a Comment