Subscribe:

16 June 2009

Puisi... Koleksi laguku...

Salam keamanan dari ku kepada kalian... Ari ni aku tambah gadget baru kat blog ku ni, aku tambah music player... Kalau korang tengok lagu - lagu kat situ kebanyakkannya adalah lagu-lagu puisi hasil nukilan Ebiet G. Ade (penyanyi puisi indonesia) dan seorang yang tidak asing lagi di bumi Malaysia iaitu Allahyarham Zubir Ali. These songs are tribute to them...

Aku tak tau knape? Tapi semenjak cayyoi ngan jeli nyanyi lagu puisi trus aku cari lagu-lagunya... Kalau ada yang perasan lagu Ebiet tu ada yang digunakan dalam iklan petronas untuk raya. Salah satu dalam iklan petronas yang bapaknya dah tua tu, kan ada babak yang dia kentut tu. Mungkin ada yang gelak tengok iklan tu, tapi bagi aku ia memang bermakna... Lagu-lagu puisi ni banyak plak yang menyentuh ati aku ni, minat gler r... So, kalau ada sesape yang tau lagi lagu puisi yang best2, gtau le aku ea...

Sekian sampai disini aje stakat ini, sehingga bertemu lagi, Wassalam...

0 comments:

Post a Comment