Subscribe:

05 September 2009

Ramadhan ini

Ramadhan mengingatkan aku,
Syaitan telah dibelenggu,
Hanya tinggal satu padaku,
Hawa nafsu yang perlu dikunci,
Menjadi musuh utama diri.

Ramadhan mengingatkan aku,
Pintu neraka diketap rapat,
Tujuh pula pintu dibuka,
Syurga-syurga yang indah belaka,
Merahmati ibadah puasa.

Ramadhan mengingatkan aku,
Ketiadaan mereka yang telah pergi,
Pergi meninggalkan alam fana ini,
Meneruskan perjalanan hidup,
Untuk bertemu yang Maha Esa.



Ramadhan mengingatkan aku,
Dosa-dosaku terhadap manusia,
Sudahkah diampunkan,
Tidak Allah menerima pahala Ramadhanku,
Andai tiada keampunan dosa yang lalu.

Ramadhan mengingatkan aku,
Pahala yang ditaburkan,
Sudah cukupkah aku kumpulkan,
Sebagai persediaan dihari kelak,
Agar tidak aku menyesali pengembaraan ini.

0 comments:

Post a Comment